Jak nastavit e-mailový účet
|

Jak nastavit e-mailový účet a další e-mailové náležitosti

Jak nastavit e-mailový účet. Email je elektronická pošta. Je to bezplatný a snadný způsob, jak zůstat v kontaktu s rodinou a přáteli. E-mailový účet budete potřebovat pro přístup k online službám, nakupování nebo bankovnictví online, nastavení účtu na sociálních sítích a přihlášení k odběru e-mailových zpravodajů.

Jak si nastavím e-mailový účet

E-mailový účet si můžete založit pomocí jedné z mnoha oblíbených služeb, jako je Google Mail (běžně známý jako Gmail), Outlook a Seznam.cz.

My doporučujeme Gmail (klikntím na odkaz přejdete na založení emailové účtu gmail otevře se v novém okně prohlížeče).

Každá e-mailová služba od vás vyžaduje mírně odlišné informace, aby bylo možné nastavit váš účet, ale obvykle musíte vyplnit online formulář s:

  • vaše celé jméno
  • vaše volba e-mailové adresy – ta musí být jedinečná, takže možná budete muset několikrát zkusit najít takovou, která se ještě nepoužívá, například ‚pavelmalinaxc4365@ gmail.com místo ‚pavelmalina@ gmail.com‘.
  • vaše volba hesla – kliknutím sem se dozvíte více o tom, jak zvolit silné heslo .
  • osobní údaje, jako je vaše datum narození a pohlaví
  • vaše telefonní číslo – může být použito k ověření vašeho účtu (což znamená, že váš poskytovatel e-mailu vám zašle kód prostřednictvím textové zprávy, kterou poté zadáte na webu poskytovatele e-mailu).

Když se zaregistrujete u svého poskytovatele internetových služeb, často vám poskytne e-mailový účet. Uvědomte si však, že pokud se rozhodnete změnit poskytovatele internetu, mohou vám účtovat poplatky za zachování přístupu k vašemu e-mailovému účtu. Volba e-mailové služby, která není propojena s vaším poskytovatelem internetu, vám může poskytnout větší flexibilitu.

Můžete si také stáhnout e-mailové aplikace pro snadný přístup k e-mailům na smartphonu nebo tabletu. Pokud máte telefon se systémem Android, aplikace Gmail se automaticky stáhne do vašeho telefonu. Kliknutím sem se dozvíte více o stahování aplikací .

posílat e-maily přátelům a rodině

Jak mohu posílat e-maily přátelům a rodině

Jakmile nastavíte svůj e-mailový účet a přihlásíte se, můžete začít odesílat e-maily. Následuj tyto kroky:

  1. Klikněte na ‚napsat‘, ‚nový e-mail‘ nebo ‚nová zpráva‘.
  2. Zadejte e-mailovou adresu osoby, které chcete napsat
  3. Níže zadejte do pole „předmět“ několik slov. Předmětem je krátké shrnutí nebo název toho, o čem je váš e-mail, například „aktualizace o prázdninách“ nebo „nedělní káva“. 
  4. Do největšího pole zadejte hlavní e-mailovou zprávu.
  5. Kliknutí na ikonu kancelářské sponky vám umožní vybrat fotografie nebo dokumenty z počítače, které chcete připojit ke zprávě.
  6. Až budete hotovi, klikněte na ‚odeslat‘ a odešlete svůj e-mail.

Jakmile jednou někomu pošlete e-mail, nebudete si muset příště pamatovat jeho úplnou e-mailovou adresu – bude navržena, jakmile ji začnete psát.

Jak zjistím, zda jsem obdržel e-mail

Chcete-li zkontrolovat, zda jste dostali nějaké nové e-maily, postupujte takto:

  1. Přejděte ke svému poskytovateli e-mailu vyhledáním v internetovém prohlížeči, jako je Google, nebo pomocí aplikace ve smartphonu či tabletu.
  2. Přihlaste se ke svému účtu pomocí své e-mailové adresy a hesla.
  3. Počet nepřečtených e-mailů, které máte, se zobrazí vedle nápisu „doručená pošta“ vlevo. Pokud tam není číslo, nemáte žádné nepřečtené e-maily.
  4. Ve vaší doručené poště budou nepřečtené e-maily tučně  ( v porovnání s e-maily, které jste již přečetli).
  5. Kliknutím na e-mail jej otevřete.
  6. Pokud chcete odpovědět, klikněte na symbol, který vypadá jako šipka směřující doleva. Obvykle je vedle této šipky uvedeno „odpovědět“. Kliknutím sem vytvoříte novou zprávu, kterou můžete napsat a odeslat.

Pokud ke svému e-mailu přistupujete prostřednictvím aplikace ve smartphonu nebo tabletu, obdržíte upozornění. U e-mailů je to obvykle symbol obálky a zobrazí se na obrazovce spolu s podrobnostmi e-mailu. Kliknutím na oznámení otevřete e-mail a odpovězte.

Na jaké e-mailové podvody bych si měl dát pozor

Bohužel existují podvodníci a podvodníci, kteří vás budou kontaktovat pomocí e-mailu a pokusí se vás vylákat z peněz nebo získat vaše osobní nebo finanční údaje. Zde jsou některé běžné podvody, na které je třeba si dát pozor:

  • Podvodníci mohou vytvářet falešné webové stránky, které vypadají oficiálně a požadují po vás poskytnutí osobních nebo finančních údajů. Můžete obdržet e-mail, který tvrdí, že pochází od organizace, jako je banka, s odkazem na jednu z těchto falešných webových stránek. Tyto e-maily jsou známé jako „phishingové e-maily“.
  • Některé e-maily, známé jako „spam“ nebo „nevyžádaná pošta“, mají připojený odkaz nebo soubor, na který můžete kliknout nebo otevřít. Otevření těchto odkazů nebo stahování souborů může být škodlivé pro vaše zařízení.
  • E-maily vás mohou přimět, abyste si mysleli, že jste vyhráli loterii nebo nějakou cenu.
  • Někdo vám může poslat e-mail a předstírat, že je někdo, koho znáte, kdo měl nehodu a potřebuje peníze.
  • E-maily mohou dokonce pocházet z e-mailové adresy, kterou znáte, například od přítele nebo člena rodiny. To se může stát, když je něčí účet „hacknut“. Pokud něco takového obdržíte a zdá se vám to podezřelé nebo neslušné, zavolejte dané osobě, abyste zjistili, zda to poslala.

Pokud obdržíte podezřelý e-mail, neodpovídejte s údaji a neotevírejte žádné odkazy ani dokumenty. E-mail ihned smažte a nahlaste jej jako spam prostřednictvím svého poskytovatele e-mailu. Pokud e-mail tvrdí, že je od organizace, zavolejte jí přímo na telefonní číslo uvedené na jejich oficiálních webových stránkách a zeptejte se jich.

Kliknutím sem se dozvíte více o online podvodech a o tom, jak zůstat online v bezpečí

Jak odhalit podvodný e-mail

Jak odhalit podvodný e-mail

Podvodné e-maily mohou vypadat jako pravé a mohou vypadat, že pocházejí z oficiálních míst, jako je banka nebo televizní licence, ale často poznáte, že jde o podvod. Pozor na:

  • pravopisné nebo gramatické chyby nebo neobvyklý styl psaní.
  • žádosti o osobní údaje, jako je vaše uživatelské jméno, úplné heslo nebo bankovní údaje – skutečné organizace nikdy nebudou tyto informace žádat prostřednictvím e-mailu.
  • pocit naléhavosti, hrozící, že pokud nebudete jednat nyní, dohoda vyprší nebo váš účet bude uzavřen.

Příklad podvodného e-mailu s televizní licencí můžete vidět zde .

Co mám dělat, když si myslím, že je něco podvod

  • Ignorujte přílohy a odkazy v e-mailech . Neotevírejte žádné přílohy e-mailu, pokud nevíte, že pocházejí od někoho, koho znáte, důvěřujete mu a že e-mail určitě odeslal. Neklikejte na odkazy v e-mailech, které vás údajně nasměrují do vaší banky, energetické společnosti a podobě. Místo toho si web vždy vyhledejte sami.
  • Neodpovídej  Nikdy neodpovídejte na podvodné e-maily, dokonce ani neříkejte „Ne“. Díky tomu bude podvodník vědět, že vaše e-mailová adresa je aktivní, a pošle vám další e-maily.
  • Před sdílením jakýchkoli podrobností si dvakrát rozmyslete Organizace by vás neměly z ničeho nic kontaktovat a žádat o úplné heslo nebo finanční informace. Nikdy se nenechte donutit ke sdílení osobních nebo finančních údajů.
  • Překontrolovat . Pokud dostanete neočekávanou žádost o platbu od někoho, kdo tvrdí, že je důvěryhodná společnost, vyhledejte jeho telefonní číslo a zavolejte mu, aby to ověřil.
  • Zůstaňte bez virů . Ujistěte se, že máte v počítači nainstalovaný antivirový software, který jej chrání před viry.
  • Označit e-maily jako spam : Označte e-mail jako spam prostřednictvím svého poskytovatele e-mailu. Tímto e-mail smažete a e-maily z této adresy se v budoucnu nebudou dostávat do vaší doručené pošty.
  • Nahlásit a smazat . Nahlaste podvodné e-maily společnosti Action Fraud a poté se ujistěte, že jste e-mail smazali.

Mohlo by vás zajímat…